تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/03/07 - 01:26
کد خبر: 471630

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

افتتاح اولین دانشگاه الکترونیکی در ایران / شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان چیست؟

افتتاح اولین دانشگاه الکترونیکی در ایران /  شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان چیست؟

مرور اخبار امروز شامل شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان چیست؟ و افتتاح اولین دانشگاه الکترونیکی در ایران و مجوز جذب دانشجوی ارشد در ۱۶مرکز پیام نور صادر شد و دیر موضوعات مرتبط که در ادامه به بررسی آنه خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»مرور اخبار امروز شامل  شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان چیست؟ و افتتاح اولین دانشگاه الکترونیکی در ایران و مجوز جذب دانشجوی ارشد در ۱۶مرکز پیام نور صادر شد و دیر موضوعات مرتبط که در ادامه به بررسی آنه خواهیم پرداخت.

مجوز جذب دانشجوی ارشد در ۱۶مرکز پیام نور صادر شد

علی شجاعی فرد افزود: ساماندهی رشته های تحصیلی جدید بر اساس نیاز جامعه و همچنین با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و صنعتی بودن استان ها در دانشگاه در حال پیگیری و اجراست.

وی ادامه داد: با تکیه بر شعار تحقق عدالت آموزشی این دانشگاه، برای اولین بار در ۱۶ مرکز دانشگاهی پیام نور رشته های مقطع کارشناسی ارشد دایر می شود.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: با دستور، پیگیری و رایزنی های اثربخش رئیس دانشگاه و همچنین مشاور دانشگاه و نیز طی مکاتبات متعدد با شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای کسب مجوز رشته های مورد نظر، و با پیگیری‌های فراوان مجوز تمام رشته‌های مورد تقاضا کسب شد و در رشته‌های جدید از مهر امسال دانشجو پذیرش می‌شود.(جزئیات بیشتر)

افتتاح اولین دانشگاه الکترونیکی در ایران

نشست ارتقای موسسه آموزش عالی مهرالبرز به دانشگاه با حضور کمال خرازی ریاست عضو هیأت امنای علمی این دانشگاه و خدایار ابیلی رئیس دانشگاه مهر البرز و رحیم عبادی  بیانگذار و دبیر هیات موسس و امنای این دانشگاه در مرکز پژوهش‌های صنعت نفت برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

مناظرات دانشجویی در دوره جدید کیفی سازی می شوند

دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان، با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا ما در برگزاری مناظرات دانشجویی الگوی عینی داریم یا خیر؟ افزود: روش و منشی که معصومین ما در گفتگو داشتند، به‌عنوان الگو استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی متولی برگزاری مناظرات دانشجویی است، افزود: یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان اکنون در حال برگزاری است، مراحل استانی و منطقه‌ای آن برگزار شده‌است و شاهد مناظرات کشوری آن هستیم.(جزئیات بیشتر)

 شرایط نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان چیست؟

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ابلاغ آیین نامه جامع مهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی – غیردولتی، پژوهشی و فناوری خبر داد.

دکتر اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه آیین نامه جامع مهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی – غیردولتی، پژوهشی و فناوری ابلاغ شده است؛ گفت: تمامی امور مهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی نزدیک به محل سکونت خانواده، با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آیین نامه بوده و منوط به موافقت موسسات مبدا و مقصد است.(جزئیات بیشتر)

آغاز مصاحبه علمی پذیرفته شدگان دکتری از امروز/تمامی مصاحبه‌ها«حضوری» است

مصاحبه علمی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت پذیرش مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز شنبه ششم خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود.

مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ از امروز شنبه ششم خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود و داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مذکور در کدرشته محل‌های انتخابی خود نمره علمی لازم را کسب کردند، می‌توانند به دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی مورد نظر برای انجام مصاحبه مراجعه کنند.(جزئیات بیشتر)

«صحرایی» توان ارتقای نظام تعلیم و تربیت را دارد

محمدحسن آصفری درباره توانمندی‌های «رضامراد صحرایی» وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: صحرایی با توجه به سابقه‌ و شناختی که از وزارت آموزش و پرورش دارد، گزینه خوبی برای وزارت این وزارتخانه کلیدی دولت به شمار می‌رود.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه باید سعی کنیم این وزارتخانه بیش از این بدون وزیر باقی نماند، افزود: اگر این وزیر پیشنهادی رای نیاورد، وزارت آموزش و پرورش چند ماه دیگر با سرپرست اداره می‌شود.(جزئیات بیشتر)

وزیر بعدی آموزش و پرورش باید حمایت همه جانبه شود

محمدصالح جوکار درباره معرفی رضا مراد صحرایی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از سختگیری‌ها در انتخاب وزرا، معطل نشدن وزارتخانه‌ها و اینکه بدون وزیر رها شدن وزارتخانه‌ها به صلاح نیست، اشاره کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رهبری هموار بر این موضوع تاکید دارند که حتماً همه وزارتخانه‌ها دارای وزیر باشند، افزود: امیدوارم با بررسی برنامه‌های مراد صحرایی، اقبال نمایندگان مجلس به سمت او جلب شود و هرچه زودتر وضعیت وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود.(جزئیات بیشتر)

عدم همکاری برخی دانشگاه‌ها در برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان

علیرضا فرید زاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در نشست خبری یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان که امروز برگزار شد، گفت: اختتامیه مسابقات ملی مناظره دانشجویان از ۸ تا ۱۰ خرداد با حضور ۱۲ تیم برگزیده در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات مناظره در ۳۱ واحد استانی جهاد دانشگاهی با حضور یک هزار و ۵۴۸ دانشجو برگزار شد و در مجموع ۳۸۷ تیم شرکت کردند که استان یزد با ۳۲ تیم بیشترین شرکت کننده و مرکزی با ۲۶ تیم و استان‌های اصفهان، زنجان و چهارمحال بختیاری با ۲۴ تیم به ترتیب بیشترین شرکت کننده را داشتند و ترکیب جنسیتی شرکت کننده‌ها ۳۹ درصد خانم‌ها و ۶۱ درصد آقایان هستند. بیشترین شرکت کنندگان مربوط به دانشجویان وزارت علوم است و داوری متشکل از سه عضو هیات علمی دانشگاه و سه داور دانشجو هستند. این دانشجویان منتخبان دوره های گذشته مناظرات دانشجویان هستند و در مجموع ۱۲ تیم برگزیده در مرحله کشوری رقابت می کنند.(جزئیات بیشتر)

وزارت آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

 نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: موافق وزیر پیشنهادی هستم، چراکه هرچه سریع‌تر باید وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف شود.(جزئیات بیشتر)

جزییات راه‌اندازی مراکز سنجش مهارت دانشگاه آزاد اعلام شد

محمدمهدی طهرانچی روز شنبه بخشنامه «نحوه تأسیس و راه اندازی مراکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای دانشگاه» را به روسای استان ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

وی در این بخشنامه تأکید کرد: این بخشنامه به منظور گسترش شایستگی حرفه ای، ارتقای جایگاه آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی، کاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد و ارتقای توان خوداشتغالی و کارآفرینی متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی ابلاغ شده است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top